Ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä 635 äänesti Kouvolassa

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on käynnissä.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys jatkuu lauantai-iltaan 10. marraskuuta saakka.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestysviikko käynnistyi kokonaisuutena nousujohteisesti Kouvolassa. Ensimmäisenä äänestyspäivänä tiistaina 6. marraskuuta Kouvolassa äänestämässä kävi 635 henkilöä. Määrä on 27 henkilöä enemmän kuin vuoden 2014 seurakuntavaaleissa ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä. Kyseessä on äänestäneiden henkilöiden määrä, Kouvolan seurakunnissa annettujen äänten määrä selviää myöhemmin.
Anjalankosken seurakunnassa annettiin 111 ääntä, Elimäen seurakunnassa 50, Kouvolan seurakunnassa 132, Kuusankosken seurakunnassa 238 ja Valkealan seurakunnassa 104 ääntä.

Ennakkoäänestyspisteillä Prismassa ja Veturissa lastenhoitoapua

Ennakkoäänestys jatkuu lauantai-iltaan 10.11. saakka. Ennakkoon voi äänestää missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa ympäri Suomen kotiseurakunnasta riippumatta. Ennakkoäänestyspaikkoja on lähes 2500 ympäri Suomea. Kouvolan alueella ennakkoon voi viikon aikana äänestää 46 eri ennakkoäänestyspaikassa. Loppuviikon aikana Kouvolassa äänestetään muun muassa Elimäen ja Valkealan lukioilla, Myllykosken seuratalolla ja Jaalan S-marketissa. Kouvolan seurakuntien yhteiset ennakkoäänestyspisteet löytyvät Prismasta perjantaina 9.11. klo 10-18 ja Veturista lauantaina 10.11. klo 10-18. Sekä Prismassa että Veturissa on äänestyspisteillä tarjolla myös lastenhoitoapua äänestämään saapuville vanhemmille.

Äänioikeutettuja ovat kaikki 16 vuotta täyttäneet evankelis-luterilaisen kirkon jäsenet. Kouvolan seurakunnissa äänioikeutettuja on yhteensä 52 522 seurakuntalaista.

Vaalikeräys auttaa lapsia, nuoria ja naisia

Seurakunnat toteuttavat äänestyspaikoilla perinteisen vaalikeräyksen. Vaalikeräyksen tuotto käytetään lasten ja nuorten sekä naisten koulutukseen ja syrjäytymisen ehkäisemiseen Suomessa ja kehitysmaissa.

Keräyksen järjestäjinä ovat Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Lähetysseura, Suomen Pipliaseura ja Kirkkopalvelut ja se toimitetaan lipaskeräyksenä sekä ennakkoäänestysviikolla 6.–10.11. että varsinaisena vaalipäivänä 18.11.

Lue lisää vaalikeräyksestä.

Ehdokkaat ja äänestyspaikat Kouvolassa.

2018-11-07 10:17:00.0