Seurakuntavaalien vaalikone on auki

Seurakuntavaaalien vaalikone avautui 8. lokakuuta.

Vaalikone auttaa äänestäjää löytämään sopivan ehdokkaan seurakuntavaaleissa.

Seurakuntavaalien vaalikone on avattu äänestäjille. Vaalikone auttaa äänestäjää löytämään itselleen sopivan ehdokkaan; koneessa äänestäjä voi tutustua kotiseurakuntansa ehdokkaiden mielipiteisiin ja testata, miten omat näkemykset sopivat yhteen vaalikoneeseen vastanneiden ehdokkaiden kanssa.

Vaalikoneen kysymykset käsittelevät ajankohtaisia asioita liittyen luottamushenkilön tehtäviin, arvoihin ja kirkon suuntaan. Mukana on myös paikallisten seurakuntien omia kysymyksiä. Vaalikoneeseen voi vastata osoitteessa www.seurakuntavaalit.fi/vaalikone.

Kouvolan seurakunnissa vaalikoneeseen oli vastannut 8.10. mennessä 66 seurakuntavaaliehdokasta. Vastausten määrä voi vielä nousta, sillä ehdokkaat voivat vastata vaalikoneeseen 19.10. asti. Yhteensä ehdokkaita kaikissa Kouvolan viidessä paikallisseurakunnassa on 125.

Valtakunnallinen vaalikone on käytössä nyt kolmatta kertaa seurakuntavaaleissa.

Kouvolassa järjestetään kahdet vaalit

Seurakuntavaaleilla valitaan päättäjät seurakuntien ja seurakuntayhtymien hallintoelimiin. Valittavat luottamushenkilöt ovat avainasemassa päättämässä muun muassa seurakuntien toiminnasta, taloudesta ja henkilöstöstä.

Kouvolan seurakuntayhtymän seurakunnissa Anjalankoskella, Elimäellä, Kouvolassa, Kuusankoskella ja Valkealassa toimitetaan marraskuussa kahdet vaalit. Vaaleissa valitaan jäsenet seurakuntaneuvostoon, joka johtaa paikallisseurakunnan toimintaa sekä Kouvolan seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon, joka johtaa seurakuntayhtymää. Seurakuntalainen voi äänestää ehdokasta seurakuntaneuvostoon ja yhteiseen kirkkovaltuustoon vain oman seurakuntansa ehdokaslistoilta.

Seurakuntavaalit Kouvolassa - tutustu ehdokkaisiin ja äänestyspaikkoihin

2018-10-09 10:10:00.0