Seurakuntien yönä ovet ovat avoinna

Perjantaina 28. syyskuuta vietetään Seurakuntien yötä ympäri Kouvolaa. Seurakuntien yö järjestetään Kouvolassa ensimmäisen kerran ja tapahtumaan osallistuvat Kouvolan ev.lut. seurakunnat ja Elimäen, Tuohikotin ja Valkealan Helluntaiseurakunnat. Seurakunnat avaavat ovensa klo 18–23 välisenä aikana ja järjestävät illan aikana erilaista ohjelmaa.

– Valkealan seurakunnassa tehdään yhteistyötä Valkealan Helluntaiseurakunnan kanssa pitämällä yhteinen alkuhartaus Café Versossa ja loppuhartaus Valkealan kirkossa. Valkealan kirkossa on mahdollisuus keskustella ja rukoilla työntekijän kanssa, jättää rukouspyyntöjä, nauttia pientä purtavaa, heittäytyä patjalle katsomaan kirkkoa toisesta näkökulmasta, kuunnella musiikkia tai vaikka laulaa. Illan ohjelma muotoutuu senkin mukaan, ketkä saapuvat tapahtumaan, kertoo Valkealan seurakunnan nuorisotyönohjaaja Lotta Kemppainen tapahtumasta.

– Versossa teemana on lähetystyö. Illan aikana on mahdollisuus maistella espanjalaisia makuja, kuulla Camino de Santiagon pyhiinvaellusreiteillä tehtävästä työstä ja tutustua Bosnialaisten köyhien lasten kouluprojektiin. Versossa on myös mahdollisuus rukouspalveluun tai istahtaa kahville ja viettää iltaa hyvässä seurassa, kuvailee perhepastori Asta Turunen Café Verson ohjelmaa.

Seurakuntien ovet ovat avoinna niin etsijöille, kyselijöille kuin seurakuntalaisillekin.

– Seurakunnan yö kutsuu tutustumaan paikkakunnan seurakuntiin, toimintaan ja rakastavaan Jumalaan, joka tarjoaa jokaiselle toivoa ja parempaa tulevaisuutta, Asta Turunen sanoo.

– Kaikki seurakuntalaiset eivät tunne toisiaan, eivätkä tiedä, millaisia ryhmiä kokoontuu seurakunnassa. Toivon, että tapahtuma rohkaisee ihmisiä kokoontumaan yhteen jakamaan elämän iloja ja suruja, Lotta Kemppainen jatkaa.

Seurakuntien yö pe 28.9. klo 18–23

Luvassa erilaista ohjelmaa ja tarjoilua. Seurakuntien ovet auki tapahtuman aikana seuraavissa osoitteissa:

Anjalankosken ev.lut. seurakunta: Myllykosken kirkko, Myllykoskentie 5

Elimäen ev.lut. seurakunta: Elimäen kirkko, Vanhamaantie 16