Huvipuistojumis Tykkimäellä 19.5.2018

Tykkimäellä vietetään Huvipuistojumista lauantaina 19. toukokuuta kello 11.15.
Liikunnallinen hetki jumiksessa

Jumiksessa ovat mukana pastorit Mikko Wirtanen ja Johanna Pesonen, kanttori Risto Eskola, Kouvolan seurakunnista koottu lapsikuoro sekä nuorten bändi. Jumiksen yhteydessä sille lanseerataan uusi tunnari, joka on Risto Eskolan säveltämä.
– Reilun puolen tunnin mittainen jumis on liikunnallinen ja menevä, ja siinä lauletaan paljon – sopii niin lapselle kuin aikuisellekin, Johanna Pesonen kuvailee.

Huvipuistojumikseen on ilmainen sisäänpääsy kello 11 saakka. Tarjoushintaisia huvipuistorannekkeita voi ostaa ennen jumiksen alkua huvipuiston kassalta.

Huvipuistojumis striimataan livelähetyksenä Nuori kirkko ry:n Facebook-sivulle, jossa se on katsottavissa myös tapahtuman jälkeen.

Huvipuistojumis järjestetään viidettä kertaa

Huvipuistojumiksia on järjestetty Tykkimäellä vuodesta 2014 alkaen. Jumikset ovat osa Nuori kirkko ry:n perheretkipäivien ohjelmaa.
– Perheretken Tykkimäen huvipuistoon järjestämme joka toinen vuosi, paitsi poikkeuksena tulee olemaan vuosi 2019 jolloin tulemme taas isolla porukalla Tykkimäkeen, kertoo kouluttaja Maara Kosonen Nuori kirkko ry:stä. – On hienoa, että Kouvolan seurakunnat järjestävät itsenäisesti jumiksen Tykkimäellä vuosittain.

Tykkimäkeen on tulossa 19. toukokuuta 1100 perheretkeläistä Mikkelin ja Kuopion hiippakuntien eri kolkilta - suurimmat ryhmät Mikkelistä, Lappeenrannasta ja Kangasniemeltä.

Osana retkipäivän ohjelmaa muusikko-lauluntekijä Jouko Mäki-Lohiluoma esiintyy Huvilavetilla kello 14 ja 16. Hän myös kiertelee polkupyörällä ja peräkärrillä musisoimassa huvipuistoalueella sään salliessa.

Retkipäivän Tykkimäelle järjestävät Nuoren kirkon Kaakkois-Suomen piiri ry, Nuoren kirkon Itä-Suomen piiri ry, Nuori kirkko ry, Kuopion ja Mikkelin hiippakunnat sekä Kouvolan seurakuntayhtymä.

2018-05-08 13:01:00.0