Seurakuntien kesä on täynnä toimintaa lapsille ja koululaisille

Kouvolan seurakuntien kesä on täynnä toimintaa kesälomiaan viettäville lapsille. Kesäkuukausina järjestetään retkiä, leirejä, päiväleirejä ja kesäkerhoja, jotka tarjoavat kivaa ajanvietettä lapsille ja tuovat samalla helpotusta perheiden kesäjärjestelyihin.

Monien perheiden kesän haasteena voi olla, että koululaisilla on pidemmät kesälomat kuin työssäkäyvillä vanhemmilla. Seurakuntien kesäkerhot tarjoavat koululaisille mielekästä ohjelmaa ja turvallisen ja iloisen paikan, jossa voi leikkiä ja puuhata ystäviensä kanssa, aikuisen valvovan silmän alla.

Kesäleirejä järjestetään niin seurakuntien luonnonläheisissä leirikeskuksissa ja kesäkodeissa kuin kaupungissakin. Kesäleirillä ulkoillaan, nautitaan kesäisestä leiritunnelmasta ja viihdytään monipuolisen toiminnan äärellä.

Kuusankosken kirkko kutsuu perheitä kesäkuussa

Kuusankosken kirkossa järjestetään kesäkuun kahtena ensimmäisenä viikkona joka päivä erilaista ohjelmaa lapsille ja perheille.

– Ihmettelyhetkessä kuullaan kertomus Pietarista, lauluhetkessä lauletaan mukavia lauluja, perhekerhot kokoontuvat kirkon kerhotilassa ja kirkon torniin pääsee kiipeämään yhdessä aikuisen kanssa, kertoo Kuusankosken seurakunnan vastaava lastenohjaaja Satu Jääskeläinen. – Kaiken kaikkiaan perheet voivat viettää erilaisen kesäpäivän kirkossa.

Kirkkoon voi tulla vaikka joka päivä ja aina löytyy jotain uutta: Kuusankosken kirkossa uutta on ainakin kastepuu. – Tänä kesänä kirkkoon piiloutuu lisäksi kaloja, joita voi koittaa etsiä, Jääskeläinen vinkkaa.

Lue lisää seurakuntien tarjoamasta kesätoiminnasta:
www.kouvolanseurakunnat.fi/lastenkesa

2018-05-04 13:50:00.0