Kouvolan Palveleva puhelin etsii uusia päivystäjiä

Päivystäjänä voit auttaa.

Haluaisitko antaa aikaasi toisten ihmisten hyväksi? Palveleva puhelin tarjoaa kanavan tehdä ihmisläheistä vapaaehtoistyötä. Kouvolassa järjestetään Palvelevan puhelimen peruskurssi tänä keväänä huhti-toukokuussa. Ilmoittautumisaika koulutukseen on maaliskuun loppuun mennessä, ja kaikki koulutukseen pyrkivät haastatellaan.

Ilmoittautumiset kurssille vastaanottaa Kouvolan Palvelevan puhelimen toiminnanohjaaja, pastori Ulla Koskinen. Koskinen kehottaa kiinnostuneita olemaan rohkeasti yhteydessä ja kysymään tarvittaessa lisää päivystystehtävästä.
– Kouvolassa Palvelevan puhelimen päivystyksen aikataulu on klo 21–24. Samalle päivystäjälle vuoro tulee noin kerran puolessatoista kuukaudessa. Kotoa käsin päivystäminen on myös mahdollista, Ulla Koskinen kertoo.

Käytännössä Palvelevan puhelimen päivystystyötä tehdään yksin, mutta Kouvolan alueen päivystäjät tapaavat säännöllisesti työnohjauksen ja jatkokoulutuksen merkeissä.

Keskusteluapua tarjotaan nimettömästi ja luottamuksellisesti

Palvelevan puhelimen päivystäjät ovat vapaaehtoisia tasapainoisia aikuisia, jotka haluavat kuunnella ja auttaa toisia ihmisiä. Koulutus- ja ammattitaustat voivat olla erilaisia. Yhteistä päivystäjille on avoin suhtautuminen kaikenlaisiin keskustelunaiheisiin. Palveleva puhelin tarjoaa keskusteluapua aina nimettömästi ja luottamuksellisesti. Palvelevassa puhelimessa yhteydenottajaa ei voi tunnistaa.

Palveleva puhelin on osa Kirkon keskusteluavun palveluita. Palveleva puhelin auttaa puhelimen lisäksi myös chatissa, netissä ja kirjeitse. Päivystystyötä tehdään noin 60 paikkakunnalla eri puolilla Suomea.

Palvelevan puhelimen peruskurssi Kouvolassa
18.4.–30.5. klo 18–20.