Kiusaamisen ehkäiseminen aiheena PIKI-vanhempainilloissa

Kouvolan evankelis-luterilaiset seurakunnat ja Kouvolan kaupungin varhaiskasvatus järjestävät yhteistyössä vanhempainiltoja, joissa keskustellaan pienten lasten keskuudessa tapahtuvasta kiusaamisesta, ja sen ehkäisemisestä. Mitä kiusaaminen on, kuka kiusaa ja miksi? Miten auttaa, kun lapsi tulee kiusatuksi tai kiusaa muita? Mitä tarkoittaa, että kiusaaminen on ryhmäilmiö? Miten voimme kotona tukea kiusaamisen ehkäisyssä?

PIKI (pienten lasten kiusaamisen ehkäisy) on toimintamalli, jonka avulla tunnistetaan ja ehkäistään kiusaamista kotona ja varhaiskasvatuksen ryhmissä. Tavoitteena on vahvistaa erityisesti lasten vuorovaikutus- ja tunnetaitoja.

Kaikille avoimissa vanhempainilloissa ovat luennoitsijoina varhaiskasvatuksen kouluttajat Tiina Haapsalo ja Katariina Nousiainen Nuori kirkko ry :stä.

PIKI-vanhempainillat:

Ti 7.11. klo 17.30-19 Inkeroisten seurakuntatalo. Luennoitsijana varhaiskasvatuksen kouluttaja Tiina Haapsalo.

Ke 8.11. klo 17.30-19 Valkealan Niiniranta. Luennoitsijana varhaiskasvatuksen kouluttaja Tiina Haapsalo.

Ke 15.11. klo 17.30-19 Korian kirkon seurakuntasali. Luennoitsijana varhaiskasvatuksen kouluttaja Katariina Nousiainen.

To 16.11. klo 17.30-19 Kuusankosken seurakuntakeskuksen sali (Kouvolan ja Kuusankosken seurakuntien yhteinen ilta). Luennoitsijana varhaiskasvatuksen kouluttaja Katariina Nousiainen.

2017-10-30 16:45:04.0