Seurakunnat mukana Senioreiden Suhinoissa 10.-11.10.2017

Kouvolan evankelis-luterilaiset seurakunnat osallistuvat Senioreiden Suhinat -tapahtumaan 10.-11. lokakuuta Hansan Ikäasemalla.

Tiistaina on esittelyssä diakonia- ja vapaaehtoistyö sekä perheneuvonta.

Diakoniatyön tehtävänä on tuoda iloa ja toivoa arjen keskelle, erilaisiin elämäntilanteisiin. – Järjestämme myös monenlaista toimintaa, muun muassa retkiä ja leirejä, ja koulutamme vapaaehtoistyössä toimivia, kertoo Kouvolan seurakunnan diakoniatyön johtaja Eija Grönvall.

Perheneuvontaan hakeutuu yhä useammin myös seniori-ikäisiä pariskuntia. – Hyvää parisuhdetta halutaan kehittää ja rakentaa myös kypsemmällä iällä, kertoo Kouvolan perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja Sirkka Laine-Haimi. – Sama koskee myös muita lähisuhteita. Ne koetaan tärkeänä kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osana.

Keskiviikkona Ikäasemalla on seurakunnan päivä eli Ystävän Kammari. Kammarilla jutustellaan, kahvitellaan ja levähdetään.

Hansan Ikäasemalla tapahtuu 10.-11.10.

Ti 10.10. klo 10-14.30 Seurakuntien esittelypiste: diakonia- ja vapaaehtoistyön sekä perheneuvonnan esittelyä.

Ke 11.10. klo 9-14.30 Ystävän Kammari: seurakunnan päivä, paikalla diakoni Raisa Maaskola, hartaus klo 13 Eija Grönvall.

Vapaaehtoistyö: https://vapaaehtoistyo.fi/kouvola/

2017-10-03 10:27:29.0