Chimes-kellojen soittaminen on uudenlaista musiikkitoimintaa

Kouvolan seurakunta järjestää lokakuussa kaksi chimes-kurssia.

Chimes-kellot

Toinen kursseista on tarkoitettu musiikin harrastajille, ja toinen jo pidemmälle ehtineille musiikin harrastajille sekä muusikoille. Kursseilla soitetaan tunnettuja klassisen musiikin helmiä. Kurssit ovat maksuttomia.

Harvinainen soitin

Chimes-kellot ovat vielä harvinainen soitin Suomessa. – Jos haluat kokeilla jotakin uutta, niin tule mukaan musisoimaan, rohkaisee kanttori Mari Lehtinen.

Kellojen soitto ei ole raskasta. – Kellojen koko ja paino kasvaa, mitä matalammasta äänestä on kyse, mutta normaalivoimilla soittaminen onnistuu kyllä. ​

Chimes-ryhmä musiikin harrastajille

Musiikin harrastajat pääsevät tutustumaan kellojen soittamiseen viikonloppukurssilla 6.-8. lokakuuta. Mukaan voi tulla, jos osaa nuotit suunnilleen ja omaa rytmitajua. Kellojen soittoa harjoitellaan perjantaina kello 18.00-20.30 ja lauantaina kello 13-16 Kouvolan seurakuntakeskuksen Luukas-salissa. Sunnuntaina harjoitellaan Keskuskirkossa kello 8.30-9.30 ja soitetaan kelloja messussa, joka alkaa kello 10. Ohjaajina ovat opettaja Anna Ojala ja kanttori Mari Lehtinen. Ilmoittautuminen 29.9. mennessä: mari.lehtinen@evl.fi.

Chimes-ryhmä muusikoille

Viikonloppukurssi muusikoille järjestetään 13.-15. lokakuuta. Kurssi on tarkoitettu jo pidemmällä oleville musiikin harrastajille sekä ammattimuusikoille. Opetusta on perjantaina kello 18.00-20.30 ja lauantaina kello 13-16 Kouvolan seurakuntakeskuksen Luukas-salissa. Sunnuntaina harjoitellaan Keskuskirkossa kello 8.30-9.30 ja soitetaan messussa kello 10. Ohjaajina ovat musiikinopettaja Elina Kirkinen ja kanttori Mari Lehtinen. Ilmoittautuminen 6.10.mennessä: mari.lehtinen@evl.fi.

2017-09-21 11:53:00.0