Pyhäinpäivänä 5.11. hiljennytään haudoilla ja kirkoissa

Pyhäinpäivää vietetään ensi lauantaina 5. marraskuuta. Pyhäinpäivä on kristillinen juhlapyhä, jolloin muistetaan edesmenneitä läheisiä.

Pyhäinpäivä muistuttaa myös jälleennäkemisen toivosta.

Pyhäinpäivä tuo valoa syksyyn, kun haudoille viedään kynttilöitä ja kukkia. Jos omaisen haudalla ei pääse käymään, niin kynttilän voi sytyttää hautausmaalla myös muualle haudattujen muistomerkillä.

Sukupolvien ketjussa

Pyhäinpäivän tilaisuuksissa kirkoissa luetaan viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleiden seurakunnan jäsenten nimet. Samalla voi hiljentyä ja muistella edesmennyttä läheistään. Muistelu on tärkeä osa surutyötä.

Sytytä kynttilä verkossa

Myös verkossa voi osallistua pyhäinpäivän viettoon. Kenelle sinä sytytät pyhäinpäivän kynttilän? Jaa muistosi Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa tunnisteilla #pyhäinpäivä ja #sytytänkynttilän. Kuvia, videoita, rukouksia ja muuta materiaalia verkossa: www.pyhainpaiva.fi

Pyhäinpäivä 5.11. Kouvolan seurakunnissa:

Messut ja hartaudet:

klo 10 Messu Kouvolan Keskuskirkossa
klo 10 Messu Elimäen siunauskappelissa
klo 10 Messu Valkealan kirkossa. Seppeleenlaskut ennen messua klo 9.30 Pro Patrialle ja klo 9.45 Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkillä.
klo 10 Messu Kuusankosken kirkossa
klo 14 Hartaus Korian siunauskappelissa

Tilaisuudet, joissa luetaan niiden viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleiden seurakunnan jäsenten nimet, joista tieto on rekisteröitynyt jäsentietojärjestelmään 28.10.2016 mennessä:

klo 10 Messu Anjalan kirkossa
klo 10 Messu Karhunkankaan kappelissa
klo 10 Messu Myllykosken kirkossa
klo 18 Messu Sippolan kirkossa
klo 18 Iltakirkko Kouvolan Keskuskirkossa
klo 18 Hartaus Elimäen kirkossa
klo 18 Iltakirkko Valkealan kirkossa
klo 18 Iltakirkko Kuusankosken kirkossa
klo 18 Iltakirkko Jaalan kirkossa

Pyhäinpäivän lähetyslounas 5.11. klo 11–12.30 ja Brownien perheen tulojuhla klo 12.30 Kuusankosken seurakuntakeskuksessa.

Pyhäinpäivä verkossa: http://pyhainpaiva.fi/

2016-11-04 11:28:01.0