Rippikoulu ja konfirmaatio

Monille nuorille rippikoulu on yksi nuoruuden kohokohdista. Rippikoulu
on ainutkertainen mahdollisuus syventyä uskoon, elämään ja rukoukseen. Näihin kolmeen sanaan tiivistyy rippikoulun ydin. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu on tutkimusmatka elämään. Rippikoulun aikana nuori oppii, mitä usko kolmiyhteiseen Jumalaan merkitsee. Rippikoulussa opetellaan mitä lähimmäisenrakkaus on käytännössä. Samalla nuori rakentaa yhteyttä ja suhdettaan omaan seurakuntaansa. Rippikoulun tarkoitus on antaa eväitä nuoren oman uskon kasvulle -  matkalle, joka jatkuu koko loppuelämän.

Rippikoulussa osallistutaan seurakunnan jumalanpalveluselämään ja muuhun toimintaan. Kaikkiin rippikouluihin sisältyy vanhempainiltoja ja oppimiskokonaisuuksia myös kaupungissa. Rippikoulu voi sisältää leirijakson talvella tai kesällä.

Rippikoulu on elämänvaihe, joka on ennen kaikkea nuorta itseään varten.

Rippikoulu tarjoaa tilaa miettiä elämää ja suhdettaan maailmankaikkeuden Luojaan. Toisaalta konfirmaatio ja rippijuhla ovat koko perheen yhteinen tapahtuma. Konfirmaatiossa nuoret lausuvat uskontunnustuksen yhdessä seurakunnan kanssa ja saavat siunauksen. Seurakunta rukoilee heidän puolestaan.

Konfirmaatio

Rippikoulu huipentuu konfirmaatiojuhlaan. Konfirmaatiossa Jumala siunaa ja vahvistaa konfirmoitavia sekä yksilöinä, että osana seurakuntaa. Konfirmaatio antaa  oikeuden kummin tehtäviin ja osallistua itsenäisesti ehtoolliselle sekä olla täysi-ikäisenä ehdokkaana seurakuntavaaleissa. Rippikoulun käyminen antaa mahdollisuuden myös kirkkohäihin.

Kolme iloista riparilaista loikoilee yhdessä kesäisellä nurmikolla

Mihin seurakuntaan kuulun?

Kaupungin palvelukartasta voit tarkistaa, minkä seurakunnan alueella asut.

Tutustu karttaan

Kysy lisää

Kirkkoherra
Anjalankosken seurakunta
Valtatie 12
46900 Inkeroinen

rippikoulu, nuorisotyö, koululaiset, Hehu

vs. seurakuntapastori
Elimäen seurakunta

Olen vapaalla yleensä ma-ti. Tavoitat parhaiten siis ke-su!

Nuorisotyön johtaja
Kouvolan seurakunta
Savonkatu 40
45100 Kouvola