Palvelevan puhelimen päivystäjiä koulutetaan Kouvolassa

Palvelevan puhelimen peruskurssille kaivataan vielä lisää osallistujia. Kurssi on tarkoitus järjestää elo-syyskuussa Kouvolassa.
Päivystäjänä voit auttaa.

Palveleva puhelin on osa Kirkon keskusteluapua, joka tarjoaa keskusteluapua nimettömästi ja luottamuksellisesti. Palvelevan puhelimen päivystystyötä tehdään yli 60 paikkakunnalla eri puolilla Suomea, myös Kouvolassa. Palvelevan puhelimen päivystäjät ovat tehtävään koulutettuja vapaaehtoisia tai kirkon työntekijöitä.

Uusille päivystäjille tarkoitettu Palvelevan puhelimen peruskurssi järjestetään Kouvolassa elo-syyskuussa. Ilmoittautumisaika kurssille on elokuun alkuun mennessä. Kurssille ilmoittaudutaan ja siitä antaa lisätietoja Kouvolan Palvelevan puhelimen toiminnanohjaaja, pastori Ulla Koskinen.
– Kurssille on jo ilmoittautunut kiinnostuneita, mutta tarvitsisimme vielä mukaan muutaman henkilön, jotta kurssi toteutuisi, Ulla Koskinen kertoo.

Haluatko kuunnella ja auttaa toisia ihmisiä?

Palvelevan puhelimen päivystäjiksi kutsutaan vapaaehtoisia tasapainoisia aikuisia, jotka haluavat kuunnella ja auttaa toisia ihmisiä. Koulutus- ja ammattitaustat voivat olla erilaisia.
– Yhteistä päivystäjille on avoin suhtautuminen kaikenlaisiin keskustelunaiheisiin, Koskinen sanoo.

Kouvolassa Palvelevan puhelimen päivystyksen aikataulu on klo 21–24. Samalle päivystäjälle vuoro tulee noin kerran puolessatoista kuukaudessa. Kotoa käsin päivystäminen on myös mahdollista. Päivystystyötä tehdään yksin, mutta Kouvolan alueen päivystäjät tapaavat säännöllisesti työnohjauksen ja jatkokoulutuksen merkeissä.

Kurssi järjestetään elo-syyskuussa Kouvolassa

Palvelevan puhelimen peruskurssi Kouvolassa 8.8.–26.9. keskiviikkoisin klo 18–20. Kaikki koulutukseen pyrkivät haastatellaan. Ilmoittautuminen on elokuun alkuun mennessä.

Lisätiedot ja kurssille ilmoittautuminen:
Ulla Koskinen
Kouvolan Palvelevan puhelimen toiminnanohjaaja