Earth Hour sammuttaa valot Keskuskirkon rististä

Kouvolan seurakuntayhtymä osallistuu ympäristöjärjestö WWF:n järjestämään Earth Hour –ilmastotapahtumaan lauantaina 24. maaliskuuta kello 20.30–21.30 sammuttamalla valot niistä kiinteistöistä, joissa on aikaohjaus valoille. Valo muun muassa Kouvolan Keskuskirkon rististä sammuu. Muita kohteita ovat Käpylän kirkko, Jaalan kirkko, Kouvolan seurakuntakeskus, Kuusankosken seurakuntakeskus, Koiviston talo, Kouvolan vanha hautausmaa ja siunauskappeli, Sarkolan ja Mielakan seurakuntakodit sekä Niinirannan toimintakeskus.

Mikä Earth Hour?

Earth Hour on maailman suurin ilmastotapahtuma, johon kaikki voivat osallistua. Tapahtuman aikana näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Tämän symbolisen eleen avulla jokainen voi ilmaista huolensa ympäristön tilasta ja ilmastokriisistä päättäjille. Earth Hour ei siis ole sähkön- tai energiansäästötempaus.

Maailman suurin kynttiläillallinen

Vuonna 2018 Earth Hour on Suomessa neljättä vuotta peräkkäin maailman suurin kynttiläillallinen, jonka tarkoituksena on herättää keskustelua ruuan ilmastovaikutuksista. Yksi merkittävimmistä arkipäivän ilmastoteoista on valita lautaselle lihan sijaan yhä useammin kasviksia ja kestävästi pyydettyä kalaa. Parhaita vaihtoehtoja ovat kaudenmukaiset kasvikset. Myös lähivesien kalat ovat oiva vaihtoehto.

Ilmastotapahtuman historiaa

Earth Hour sai alkunsa Australian Sydneyssä vuonna 2007, jolloin siihen osallistui yli kaksi miljoonaa ihmistä. Vuonna 2017 maailmanlaajuisessa tapahtumassa oli mukana 187 maata ja maantieteellistä aluetta sekä miljoonia yksityishenkilöitä, yhteisöjä ja yrityksiä. Suomessa Earth Hour järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2009.

Katso: http://www.earthhour.fi/

2018-03-16 16:01:00.0