Mennään naimisiin! Hääpäivää vietetään 1.8.2018

Hääpäivä 1.8.2018

Kouvolan seurakuntayhtymän seurakunnat järjestävät 1.8.2018 yhteisen hääpäivän Elimäen, Kuusankosken, Käpylän, Myllykosken ja Valkealan kirkoissa. Vihkimisiä järjestetään kaikissa viidessä kirkossa puolen tunnin välein kello 16–21.

Jos rinnalle on löytynyt rakas ihminen, 1.8.2018 antaa mahdollisuuden solmia kristillinen avioliitto yksinkertaisesti mutta kauniisti. Halutessaan hääpäivään osallistuva vihkipari voi kutsua sukulaisia ja ystäviä seuraamaan vihkitilaisuutta kirkkoon, mutta ”Tahdon” voi sanoa myös kahden kesken. Tällöin todistajat järjestyvät seurakunnan kautta.

Ajanvaraukset hääpäivään ja pyyntö avioliiton esteiden tutkinnasta tulee hoitaa 25.7. mennessä Kouvolan seurakuntayhtymän keskusrekisteriin. Kirkollisen vihkimisen edellytyksenä on kirkon jäsenyys ja suoritettu rippikoulu. Riittää, että toinen vihittävistä on evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ja toinen jonkun muun kristillisen kirkko- tai uskontokunnan jäsen. Jos rippikoulu on jäänyt väliin, kotiseurakunnan rippikoulutyöstä vastaavalta papilta voi tiedustella yksityisrippikoulun mahdollisuutta. Lisäksi maaliskuussa järjestetään Kouvolan seurakuntayhtymän aikuisrippileiri Puhjonrannan kurssikeskuksessa.

Hääpäivä muistuttaa, ettei kirkkohäiden tarvitse olla suuret. Kirkollinen vihkiminen onnistuu pienimuotoisesti milloin tahansa. Papin voi pyytää vihkimään esimerkiksi seurakunnan toimituskappeliin, vihkiparin kotiin tai hääjuhlapaikalle.

Häämarsseja tarjolla hääpäivässä vihittäville – toukokuussa tulossa häämusiikkikonsertti

Hääpäivänä 1.8.2018 vihkipareilla on mahdollisuus astella alttarille häämarssin tahdissa. Kouvolan seurakuntien kanttorit ovat valinneet valmiiksi seitsemän häämarssia, joista vihkipari voi valita omansa. Mukana on klassikoita, kuten Toivo Kuulan Häämarssi sekä E. Melartinin Prinsessa Ruususen juhlamarssi. Kaikki häämarssivaihtoehdot löytyvät hääpäivän verkkosivuilta.

Kevään aikana häämusiikkiin pääsee tutustumaan laajemmin häämusiikkikonsertissa, joka järjestetään 6. toukokuuta klo 14 Kuusankosken kirkossa. Konsertissa Kouvolan seurakuntayhtymän kanttorit esittelevät musiikkia vihkitoimituksiin.

Hääpäivä 1.8.2018 klo 16–21
Elimäen, Kuusankosken, Käpylän, Myllykosken ja Valkealan kirkoissa

Mukaan vihkimiseen tarvitaan todistus avioliiton esteiden tutkinnasta. Vihkiaikojen varaukset tulee hoitaa 25.7.2018 mennessä keskusrekisteriin toivotun vihkikirkon mukaan:
Elimäen ja Kuusankosken kirkko puh. 040 712 4534
Myllykosken ja Valkealan kirkko puh. 0400 654 152
Käpylän kirkko puh. 040 195 2617

Lue lisää hääpäivän sivulta.

Mon Feb 19 13:29:00 EET 2018