Yhteisvastuun avajaisjumalanpalvelus Elimäen kirkkossa televisioidaan

Yhteisvastuukeräys käynnistyy 4.2.2018.

Valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys 2018 avataan 4. helmikuuta klo 10 Elimäen kirkossa sanajumalanpalveluksella, joka televisioidaan suorana kanavalla Yle TV1. Jumalanpalvelukseen Elimäelle toivotaan runsasta osanottoa kaikkialta lähiseudulta. Kirkkovieraita pyydetään saapumaan paikalle kello 9.40 mennessä.

Juhlajumalanpalveluksessa saarnaa Mikkelin hiippakunnan piispa Seppo Häkkinen, ja liturgina toimii Elimäen seurakunnan kirkkoherra Kirsi Hämäläinen. Kanttorit Ville Perkkiö ja Kaarel Kõllo ovat suunnitelleet jumalanpalveluksen musiikin. Seurakunnan kirkkokuoro ja Korian ala-asteen kuoro esiintyvät palveluksessa. Diakoni Helena Puhakka johtaa esirukouksen nuorten avustajien kanssa. Korian alueen väki, joka on ollut mukana innovoimassa alueen kehittämistä, muodostaa jumalanpalveluksen vastuuryhmän.

Jumalanpalveluksessa laulettavia virsiä harjoitellaan Elimäen kirkossa torstaina 1.2. kello 18 järjestettävässä virsi-illassa, joka on kaikille avoin.

Kirkon Ulkomaanavun kansainväliset asiantuntijat vierailevat Elimäellä

Juhlajumalanpalveluksessa ovat mukana Kirkon Ulkomaanavun (KUA) kansainväliset vieraat Moses Habib ja Lilian Musoki. Kirkkokahvien jälkeen he kertovat Elimäen seurakuntakeskuksessa järjestettävässä tilaisuudessa Ulkomaanavun työstä. Moses Habib toimii Kirkon Ulkomaanavun humanitaarisen työn asiantuntijana Etelä-Sudanissa. Hän on ollut mukana suunnittelemassa ja koordinoimassa muun muassa ruoka-apua. Lilian Musoki toimii Kirkon Ulkomaanavun projektipäällikkönä Yumbessa Pohjois-Ugandassa, jossa muun muassa sijaitsee Bidibidin pakolaisasutusalue.

60 prosenttia Yhteisvastuukeräyksen tuotosta ohjautuu Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahastoon ja sitä kautta täysimääräisesti hädänalaisten ihmisten avuksi. Yhtään kohdetta ei ole erikseen etukäteen nimetty, jolloin avun voi suunnata tilanteen mukaan joustavasti. Tällä hetkellä suurin tarve tuelle on Keski-Afrikassa.

Lisätietoa Yhteisvastuukeräyksestä Kouvolan seurakunnissa.

2018-02-01 09:33:56.0