Elvistä ja rukousta Kouvolan Keskuskirkossa 13. tammikuuta

Seppo Juntunen ja bändi_S.jpg

Kouvolan Keskuskirkossa kuullaan 1960-luvun herkkää Elvistä neliäänisesti laulettuna pianon ja kitaroiden säestyksellä. Kirkkokonsertissa 13. tammikuuta Elviksenä musiikkia tulkitsee pastori Seppo Juntunen. Bändissä ovat mukana myös musiikin ammattilaiset Johannes Österlund, Heidi Tuikkanen, Joska Josafat, Juha Kuivanen ja Kim Ekblom.

– Elvis on minulle tuttu artisti jo nuoruudesta. Äänen värini muistuttaa Elvistä, pastori Seppo Juntunen sanoo. Elvis is back –kirkkokiertue on vieraillut eri puolilla Suomea viime syksyn aikana. Kirkkokonsertit jatkuvat nyt kevätkaudella.
– Syksyn aikana olemme huomanneet, että kuulijakunta on uudistunut ja Elviksen ihailijat ovat löytäneet tiensä kirkkoon, Juntunen kertoo.
Seppo Juntunen on tunnettu rukoustilaisuuksistaan, joissa hän on rukoillut sairaiden puolesta 1980-luvulta alkaen. Myös Keskuskirkon konsertin jälkeen tarjotaan mahdollisuus rukoukseen.
– Elviksen musiikki ja rukous yhdistyvät samassa tilaisuudessa, Seppo Juntunen summaa.

Elvis ei unohdu vaikka hänen kuolemastaan on kulunut 40 vuotta. Elvis tunnettiin rockin kuninkaana, mutta hänen musiikkinsa juuret ovat gospelissa, jota hän piti lempimusiikkinaan loppuun asti. Ennen kuolemaansa Elvis olisi halunnut toteuttaa gospel-kiertueen. Ainoan musiikin Grammy-palkinnon hän sai hengellisestä levystään How great Thou art, joka myi kultaa.

Elvis is back –konsertti la 13.1. klo 17 Kouvolan Keskuskirkossa.

2018-01-04 14:05:00.0