Lahjoituskinkut eteenpäin vähävaraisille Kouvolassa ja Inkeroisissa

Lahjoituskinkkujen jakelu Kouvolan seurakuntakeskuksella 19. joulukuuta.

Kouvolan ja Anjalankosken alueiden Leijonaklubit jakoivat tänä vuonna 50 kinkkua vähävaraisille perheille Kouvolan alueella. Kinkkujen jakelu toteutettiin yhteistyössä Kouvolan ja Anjalankosken seurakuntien diakoniatyön kanssa. Diakonian kautta löytyivät yhteydet avuntarvitsijoihin ja järjestyi jakelupaikat seurakuntakeskuksilla Kouvolassa ja Inkeroisissa.
– Seurakuntien diakoniatyö on todella tärkeä yhteistyökumppani, jotta saamme kinkut jakoon niitä tarvitseville, Kyösti Skippari LC Kouvolan Hansasta sanoo.

Kinkkujakelun ajatuksena on auttaa vähävaraisia perheitä, ja tehdä heille joulua.
– Idea lähti liikkeelle pari vuotta sitten sanomalehden tekstiviestipalstalta, josta pisti esiin erään äidin toteamus, ettei hänellä ollut rahaa edes lasten joulukinkkuun, kertoo Kyösti Skippari. Edellinen kinkunjako Kouvolan alueella toteutettiin Leijonaklubien ja seurakuntien diakonian yhteistyönä vuonna 2015.

Paikalliselta tilalta joulupöytään

Nyt jaetut 50 kinkkua ovat lähiruokaa: ne on hankittu tuottaja Lassi Lukkarin tilalta Myllykoskelta. Rahat kinkkuihin Leijonaklubit keräsivät myymällä Satumaa-teatterinäytöksen lippuja. Lipunmyynnistä saaduilla tuotoilla hankittiin lahjoitetut kinkut, joista 30 jaettiin Kouvolassa ja 20 Inkeroisissa.
– Haluamme tukea vähävaraisia perheitä sekä paikallista lihantuottajaa ja välittää Leijona-ajatusta auttamisesta eteenpäin, Kyösti Skippari summaa kinkkuprojektin tavoitteet.
Hän on huomannut, että ihmisillä on kova halua auttaa vähävaraisia, mutta monta kertaa sopivaa auttamiskanavaa ei löydy. Lions clubit tuovat eri vaihtoehtoja esille.
– Toimintaamme on helppo tulla mukaan tekemään auttamistyötä, Skippari vinkkaa.

Kuvateksti: Kinkkujen jakelussa Kouvolassa 19. joulukuuta oli mukana leijonaklubilaisia Kouvolasta ja Kaipiaisista. Edustettuina olivat klubit LC Iris, LC Hansa, LC Ritarit, LC Lukko, LC Honka ja LC Kaipiainen. Kouvolan seurakunnan diakoniatyön johtaja Eija Grönvall (kuvassa etualalla) oli järjestämässä jakelua  Kouvolan seurakuntakeskuksen edustalla.
Kuva: Ulla Torniainen

2017-12-19 14:53:01.0