Aattohartaudet ja yömessut ovat joulun suosituimpia kirkkoja

Joulukirkoissa kaikuu jälleen ilosanoma: "Teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa. Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."

Aattona kirkkoon

Jouluaatosta on tullut suosittu joulukirkkopäivä, mikä näkyy myös Kouvolassa. Kouvolan evankelis-luterilaiset seurakunnat järjestävät yhteensä 32 jouluaaton hartautta kirkoissa, kappeleissa ja hautausmailla. Iltapäivän aattohartaudet kokoavat erityisesti lapsiperheitä.

Jouluaaton päivähartauksien lisäksi aattoyön messut ja hartaudet ovat kasvattaneet suosiotaan. Kouvolassa järjestetään jokaisessa paikallisseurakunnassa 24.12. jouluaattoyön messu tai hartaushetki. Jouluyön messua vietetään kello 22 Valkealan kirkossa ja kello 23 Myllykosken ja Elimäen kirkoissa. Aattoyönä kello 22 alkavat jouluyön musiikkihartaus Jaalan kirkossa, jouluaaton yöhartaus Keskuskirkossa ja  jouluyön sävelhartaus Kuusankosken kirkossa.

Katso joulunajan kirkot

Jouluradio soi loppiaiseen saakka

Jouluradio kuuluu Kouvolan alueella taajuudella 94,4 loppiaiseen 6. tammikuuta saakka. Jouluradio soittaa jouluista musiikkia ilman mainoskatkoja ympäri vuorokauden. Osoitteessa jouluradio.fi löytyvät perinteisen jouluradion yhdeksän sisarkanavaa, joita voi kuunnella verkossa. Kauneimmat Joululaulut, Indie joulu, Jazz joulu, Happy Holidays, Klassinen joulu, Rouhea joulu, Lasten Jouluradio, RnB Christmas ja Jouluradion ruotsinkielinen kanava takaavat jouluista musiikkia moneen makuun. Kouvolan alueella Jouluradion tarjoaa Kouvolan evankelis-luterilaiset seurakunnat.

Kuuntele Jouluradiota verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2017-12-19 13:15:01.0