Jouluradio soi Kouvolassa taajuudella 94,4 – Hoosiannan kajauttaa Tuure Kilpeläinen ja Kaihon karavaani

Jouluradio soi jälleen Kouvolassa taajuudella 94,4 ensimmäisestä adventista loppiaiseen. Kanava aloittaa lähetyksensä jo 15. kertaa puoliltaöin ensimmäisenä adventtina 3.12. Tuure Kilpeläisen ja Kaihon Karavaanin versiolla Hoosianna-hymnistä. Jouluradion kuuluvuuden Kouvolassa tarjoaa Kouvolan ev.lut. seurakunnat.

Tuure Kilpeläinen ja Kaihon karavaani. Kuvaaja: Klaus Elfving.

Joulumusiikin pää-äänenkannattaja Jouluradio soi FM-taajuuksilla ja kaapelissa loppiaiseen asti. Jouluradion koelähetykset ovat alkaneet marraskuun puolestavälistä, vaikka varsinainen startti Hoosiannoineen onkin ensimmäisenä adventtina puolilta öin. Pääkanavan lisäksi Jouluradion verkkosivuilla voi kuunnella yhdeksää muuta eri joulumusiikin lajeihin erikoistunutta kanavaa. Uutena valikoimaan ovat ilmestyneet RnB Christmas ja Happy Holidays!
Musiikkipäällikkönä Jouluradiota palvelee Radio Novassa kannuksensa ansainnut Mikko Harjunpää.
– Olemme terävöittäneet musiikkitarjontaamme ja pyrimme palvelemaan entistäkin paremmin laadukkaan joulumusiikin ystäviä. Luvassa on iloisia yllätyksiä kautta kanavaperheen, lupaa Harjunpää.

Tuure Kilpeläinen ja Kaihon karavaani versioivat Hoosianna-hymnin

Kanavan perinteenä on ollut tuottaa joka vuosi uusi sovitus Hoosianna-hymnistä. Tänä vuonna Hoosiannan esittävät Tuure Kilpeläinen ja Kaihon Karavaani.
– Tämän vuoden Hoosianna-versiossa on kansanjuhlan katu-uskottavaa riemua. Siinä on hitin ainekset, aavistelee toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne.
Uusi ja odotettu tulkinta soi ensi kertaa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 00.00, ensimmäisen adventin ensisekunneilla, sunnuntaina 3.12. Jouluradion avajaistilaisuus Kansallisteatterin Lavaklubilta on katsottavissa Facebook-livenä lauantaina 2.12. suorana lähetyksenä noin kello 21–23.30. Luvassa on monipuolista joulumusiikillista ohjelmaa ja tunnettujen artistien esityksiä.
Aiemmin Hoosiannan ovat versioineet Jouluradiolle muun muassa Lauluyhtye Rajaton ja Kerkko Koskinen kollektiivi.

Kansallisen radiotutkimuksen mukaan Jouluradio viidenneksi kuunnelluin

713 000 viikkokuulijaa saavuttanut ja valtakunnan viidenneksi kuunnelluin radiokanava (KRT joulukuu 2016) on Jouluradion Riitta Kalliorinteen mukaan seurakuntien joulutervehdys jokaiseen torppaan, autoon ja mobiililaitteeseen.
– Jouluradio on joulumusiikin asialla. Levitämme joulumusiikin ilosanomaa mahdollisimman laajalle, monipuolisesti ja tarjoamme musiikkia moneen makuun, Kalliorinne tiivistää.

Jouluradio soittaa joulumusiikkia tauotta ja ilman mainoksia pääkaupunkiseudun seurakuntien yhteisen mediatoimituksen, Toivontuottajien, tuottamana. Toivontuottajat on osa Kirkko ja kaupunki -mediaa. Jouluradio toimii kuuluvuusalueidensa seurakuntien kanssa yhteistyössä ja niiden tukemana. Kouvolassa Jouluradion kuuluvuuden tarjoaa Kouvolan ev.lut. seurakunnat, tänä vuonna jo seitsemättä kertaa.

Uutisen kuva: Tuure Kilpeläinen ja Kaihon Karavaani. Kuvaaja: Klaus Elfving.

Katso FM- ja kaapelitaajudet tai kuuntele Jouluradiota verkossa: www.jouluradio.fi

2017-11-28 11:22:45.0