Mikkelinpäivä Kouvolan seurakunnissa

Mikkelinpäivää vietetään lokakuun 1. päivänä. Päivä on omistettu lapsille ja enkeleille. Päivää on vietetty enkelien ja lasten yhteisenä juhlapyhänä, koska Jeesus antoi lapsille erityisen arvon.

Seurakuntien lapsityössä päivä on yksi kirkkovuoden tärkeimmistä. Mikkelinpäivänä vietetään myös vanhusten kirkkopyhää, sillä tänä vuonna mikkelinpäivä osuu vanhustenviikon alkuun.

Mikkelinpäivän jumalanpalvelukset 1.10.:

• Keskuskirkossa klo 10 Vanhustenviikon messu
  • Kuusankosken kirkossa klo 10 vanhemman väen kirkkopyhän messu. Kirkkokahvit.
  • Jaalan kirkossa messu klo 10
  • Elimäen kirkossa Vanhusten viikon messu klo 10
  • Korian kirkossa perhemessu klo 10
  • Valkealan kirkossa Sukupolvien messu klo 10. Kirkkokahvit sivusalissa.
  • Anjalan kirkossa klo 10 messu. 80-vuotiaiden syntymäpäivät. Messun jälkeen juhlat Anjalan seurakuntatalolla.
  • Myllykosken kirkossa Kansankirkon messu klo 10
  • Inkeroisten kirkossa klo 13 Olkkarimessu. Lapsikuoro ja päiväkerholaiset sekä nuoret yhdessä toteuttamassa messua, jonka jälkeen tapahtuma kirkkopuistossa: grillimakkarat ja mehut sekä toimintapisteitä.
  • Käpylän kirkossa Enkelikirkko klo 13. Perhejumalanpalvelus, jossa tyttökerholaiset musisoivat ja lapset saavat liihotella enkeleinä. Lasten rukouspolkuun voi tulla tutustumaan jo klo 12.30 alkaen. Jumalanpalveluksen jälkeen tarjolla kahvia, mehua ja korvapuusteja.

Perheiden enkeliaskarteluilta Niinirannassa 25.9.
Enkeliaskarteluilta lapsille yhdessä aikuisten kanssa ma 25.9. klo 17.30 - 19.00 Niinirannan toimintakeskuksessa. Askarrellaan enkeleitä kotiin mikkelinpäiväksi lastenohjaajien ohjauksella. Tarjolla on pientä iltapalaa. Tilaisuus on maksuton, eikä siihen tarvitse ilmoittautua etukäteen.

2017-09-18 15:18:01.0