Evankelisia kesäjuhlia vietetään Elimäellä

Evankelinen lähetysyhdistys (Ely) ja Elimäen seurakunta järjestävät valtakunnalliset evankeliset kesäjuhlat 9.-11. kesäkuuta.
Kesäjuhlaa valmistelevat työntekijät ja vapaaehtoiset

Ely on evankelisen herätysliikkeen uskonperintöä korostava maltillinen järjestö.

Perjantaina hiljaisuuden kävelyllä kirkonkylän teillä ja poluilla on mukana piispa Seppo Häkkinen, joka myös saarnaa iltakirkossa. Iltaa jatketaan piispan seurassa vapaa-muotoisemmin kirkonkylän laavulla.

Lauantaina Kasvattajan voimavarat –seminaarissa puhuu ennakkotiedoista poiketen  perheneuvoja ja sairaalasielunhoitaja Mia Kähärä. Viron Tarton perhekeskuksen johtaja Lea Saar kertoo Viron kirkon ’näystä’ perhekeskuksen työssä. Perhekeskus avattiin Elyn tuella vuonna 2016.

Sunnuntaina vietetään Karjalaisen kansan messua, jonka jälkeen on katettuna karjalainen pitopöytä seurakuntakeskuksessa.

Talkoovastaava Reino Koivusaari sekä Leila ja Asko Nurmiranta kertovat kutsuvansa väkeä Elimäelle iloisella ja odottavalla mielellä. – Mielellämme osallistumme juhlien valmisteluun. Toivomme, että kaikki juhlille tulevat saavat kokea sitä samaa, jota Elimäen seurakunta ja evankelinen lähetysyhdistys tarjoaa, eli Armoa ja iloa ihmisille.

Katso koko ohjelma: http://evankeliset.net/kesaejuhla

Lapsille omaa ohjelmaa lauantaina ja sunnuntaina.

Kesäjuhlia voi seurata Youtube-kanavalla:
Jumalanpalvelus Elimäen kirkosta

Kuva: Raija Anttila / Elimäen Sanomat

Kuvassa Elyn kesäjuhlaa valmistelevat kirkkoherra Kirsi Hämäläinen (vas.), seurakuntaemäntä Pirjo-Liisa Ikonen, talkoovastaava Reino Koivusaari, toimisto- ja lähetyssihteeri Tarja Reijo, Elyn pääsihteeri Antero Rasilainen ja ylivahtimestari Erkki Korhonen.

Mon Jun 05 18:45:01 EEST 2017