Ekaluokkalaiset siunataan koulutielle Kouvolassa

Syksyllä koulutaipaleensa aloittaa Kouvolassa moni pieni ekaluokkalainen. Heidät siunataan seurakunnissa kesän aikana.
Ekaluokkalaisia siunataan kirkkohetkessä

Kirkkohetkessä rukoillaan enkeleitä koulutielle, jotta reppu olisi kevyt kantaa. Kirkkohetken toimittavat pastori ja kanttori, ja mukana on myös lastenohjaajia. Ekaluokkalaiset kutsutaan kirkkohetkessä siunattaviksi alttarin äärelle. – Mukana lasta siunaamassa voi olla vanhempi tai kummi, tai joku muu lapselle tärkeä aikuinen, kertoo vastaava lastenohjaaja Satu Jääskeläinen Kuusankoskelta.

Koulun aloitus on lapsen elämässä suuri käännekohta, jota jännittävät niin lapset kuin vanhemmatkin. Uudet asiat on turvallista aloittaa Jumalan siunauksen ja varjeluksen alla, ja siksi seurakunnat ovat perinteisesti siunanneet koulutiensä aloittavia. Siunaustilaisuuksiin ovat tervetulleita koululaisten ja heidän perheensä lisäksi kummit ja muut lapselle läheiset ihmiset.

Kouluun lähtevien siunaaminen:

Ti 23.5. klo 18 Myllykosken kirkko