Nastat vaihtuvat kesärenkaisiin Renkaanpotkijaisissa 7.4.

Kouvolan seurakunta järjestää perinteiset Renkaanpotkijaiset perjantaina 7. huhtikuuta kello 12-17 Kouvolan seurakuntakeskuksen sisäpihalla.

Autonrenkaita vaihdetaan

Yhteisvastuutempauksessa vaihdetaan autoihin kesärenkaita, tehdään polkupyörien pikahuoltoja ja siivotaan autojen sisätiloja. Renkaanpotkijaisten työtiimissä ahkeroi joukko seurakunnan työntekijöitä ja vapaaehtoistyöntekijöitä. Palveluista kertyneet maksut menevät Yhteisvastuukeräyksen hyväksi, samoin tapahtuman buffetista ja arpajaisista saadut tulot.

Yhteisvastuu torjuu ihmiskauppaa

Tänä vuonna Yhteisvastuu herättelee meitä tunnistamaan ja auttamaan ihmiskaupan uhreja sekä heitä, jotka ovat esimerkiksi katastrofeja ja köyhyyttä paetessaan vaarassa joutua erilaisen hyväksikäytön kohteiksi.

Suomessa Yhteisvastuun keräysvaroin autetaan ihmiskaupan uhreja. Keräyksen kansainvälisessä esimerkkikohdemaassa Jordaniassa yhteisvastuuvaroin tuetaan Syyriasta sotaa paenneiden nuorten koulutusta ja toimeentuloa, mikä ennaltaehkäisee altistumista ihmiskaupalle ja muulle hyväksikäytölle.

Mon Mar 27 15:37:01 EEST 2017