Kouvolan seurakuntayhtymä järjestää aikuisrippileirin

Onko sinulta jäänyt rippikoulu syystä tai toisesta aiemmin käymättä? Kouvolan seurakuntayhtymä tarjoaa 7.–9.4.2017 aikuisille mahdollisuuden suorittaa rippikoulu yhdessä muiden aikuisten kanssa luonnonkauniissa Puhjonrannan kurssikeskuksessa Valkealassa.

– Ihmiset kyselevät meiltä aika ajoin rippikoulun suorittamisesta aikuisiällä, kun rippikoulu on aikaisemmin jäänyt käymättä. Heitä on opetettu yksityisesti, mutta haluamme tarjota myös mahdollisuuden käydä rippikoulu ryhmässä, Kouvolan seurakunnassa rippikoulutyöstä vastaava pastori Katikeesia Hertsi kertoo.

Rippikoulun käymiseen liittyy oman seurakunnan toimintaan tutustumista sekä yhteinen viikonlopun pituinen lähijakso Puhjonrannassa. Lähijakson aikana pohditaan elämän ja uskon suuria kysymyksiä ja käydään läpi kristinuskon perusasioita.

– Aikuisrippileirille osallistuminen ei vaadi minkäänlaisia pohjatietoja. Kaikki asiat opetellaan ja käydään läpi leirin aikana, Hertsi sanoo.

Rippileirin jälkeen on mahdollista osallistua konfirmaatiojuhlaan Käpylän kirkossa, lauantaina 29.4. kello 16.00. Kirkkoon kastamattoman rippileiri päättyy kastejuhlaan, jonka jälkeen kastettu voi osallistua halutessaan myös konfirmaatiojuhlaan. Aikuisrippikoulun hinta on 50 euroa, joka sisältää viikonlopun majoituksen ruokineen sekä rippikouluraamatun. Ilmoittaudu ja lähde rohkeasti mukaan elämän löytöretkelle. Ilmoittautumiset 30.3. mennessä. Aikuisrippikoulu järjestetään, jos ilmoittautuneita on vähintään viisi.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:

Katikeesia Hertsi