Yhteinen hääpäivä 17.2.2017

Kouvolan kirkoissa sanotaan 17.2.17 joukolla ”Tahdon”, kun Kouvolan seurakunnat järjestävät yhteisen Hääpäivän. Vihkimisiä järjestetään puolen tunnin välein kello 13.00 alkaen Korian, Kuusankosken, Käpylän, Myllykosken ja Valkealan kirkoissa.

Hääpäivän tarkoituksena on muistuttaa, ettei kirkkohäiden tarvitse olla suuret. Hääpäivä tarjoaa mahdollisuuden kristilliseen vihkimiseen ilman suurta häähumua ja ennakkojärjestelyitä.

– Kirkkohäiden ei tarvitse olla suuret, vaan myös pienet häät voivat olla kauniit ja ikimuistoiset. Halutessaan vihkipari voi kutsua sukulaisia ja ystäviä seuraamaan vihkitilaisuutta kirkkoon, mutta ”Tahdon” voi sanoa myös kahden kesken. Tällöin todistajat järjestyvät seurakunnan kautta, Sirpa Sirén sanoo. Hän muistuttaa, että kirkollinen vihkiminen onnistuu pienimuotoisesti milloin tahansa. Papin voi pyytää vihkimään esimerkiksi seurakunnan toimituskappeliin, vihkiparin kotiin tai hääjuhlapaikalle.

Viime vuonna Hääpäivä sai hyvän vastaanoton. Tapahtuman aikana vihittiin yhteensä 24 avioparia. – Vihittävien joukossa oli sekä jo vuosia toisensa tunteneita että vähemmän aikaa yhteistä taivalta kulkeneita. Päivä oli tunnelmallinen ja iloinen, Sirén kertoo.

Seurakunnat tahtovat rakentaa tapahtumasta vuosittaisen perinteen. Seuraavan kerran häätapahtuma järjestetään 1.8.18.

Hääpäivä 17.2.2017 klo 13–21 Korian, Kuusankosken, Käpylän, Myllykosken ja Valkealan kirkoissa.

Mukana tulee olla todistus avioliiton esteiden tutkinnasta , joka tulee pyytää keskusrekisteristä 10.2.2017 mennessä. Kirkollisen vihkimisen edellytyksenä on kirkon jäsenyys ja suoritettu rippikoulu.

Tiedustelut, vihkiaikojen varaukset ja ilmoittautumiset  10.2.2017 mennessä keskusrekisteriin.

Keskusrekisterin yhteystiedot: www.kouvolanseurakunnat.fi/yhteystiedot/keskusrekisteri.

Lisätietoja:

www.kouvolanseurakunnat.fi/haapaiva

Sirpa Sirén, johtava toimistosihteeri, Kouvolan seurakuntayhtymän keskusrekisteri

p. 040 522 7292, sirpa.siren@evl.fi.

2017-01-09 10:36:01.0