Jouluvaellukset kutsuvat Tolkkilaan ja Valkealaan

Tänä vuonna tunnelmalliselle jouluvaellukselle pääsee osallistumaan Tolkkilan kartanon pihapiirissä sekä Valkealan museoalueella. Kouvolan seurakunta ei järjestä jouluvaellusta kävelykatu Manskilla remontin keskellä.

Kohti joulua Tolkkilassa

Elimäen seurakunnassa on valmisteltu taas tauon jälkeen jouluvaellusta Tolkkilan kartanon maisemissa. Kohti joulua vaelletaan kartanon pihapiirissä lauantaina 3.12. ja sunnuntaina 4.12. kello 14-18. – Iltapäivän hämärissä voi kulkea lyhtyjen valaisemaa polkua, jonka varrella vapaaehtoiset esittävät joulukertomuksen sanomaa, kertoo kirkkoherra Kirsi Hämäläinen.

Sisällä kartanossa on tarjolla joulupuuroa ja lämmintä juotavaa torttujen kera, maksu yhteensä 5 euroa. Maneesissa lauletaan yhteislauluja. Kartanossa on myös käsityömyyjäiset.

Kodassa on mahdollisuus makkaranpaistoon. Joulupukki saattaa ehtiä Korvatunturilta kuulemaan lasten toiveita. Lapsille on järjestetty myös puuhapiste.

Joulun avaus ja jouluvaellus Valkealan museoalueella

Valkealan museoalue Vanhantien varrella on tänä vuonna näyttämönä sekä jouluvaellukselle että useammalle jouluiselle tapahtumalle.

Maanantaina 12.12. lähtee Valkealan Nuorisoseurantalolta soihtukulkue kohti museoaluetta. Kesäteatterin näyttämöllä avataan joulu kello 18. Joulunavauksen jälkeen on mahdollisuus lähteä oppaan johdolla matkalle kohti seimeä. Kyläyhdistys tarjoaa joulupuuroa vapaaehtoisella maksulla ja arpoo komean kinkun.

Tiistaina 13.12. kiertävät päiväkotilapset ja päiväkerholaiset joulun tapahtumissa.

Keskiviikkona 14.12. on kaikille avoin jouluvaellus vielä kello 17.30 - 18.30, ja sen jälkeen kello 19 lauletaan Kauneimpia joululauluja Kotiseutumuseossa.

Tapahtumaa on seurakunnan lisäksi toteuttamassa Valkealan Kyläyhdistys, Valkealan kirkonkylän nuorisoseura ja Valkealan museoyhdistys. Tapahtumailtoina on pientä jouluista myyntiä lähetystyön hyväksi.

Tapahtumapaikkojen osoitteet:

Tolkkilan kartano: Tolkkilantie 204, 45610 Koria