Ensimmäinen adventti aloittaa joulukauden seurakunnissa

Hoosianna-hymni kajahtaa kirkoissa ympäri Kouvolaa ensimmäisenä adventtisunnuntaina 27. marraskuuta. Valtakunnallisesti ensimmäinen adventti on heti jouluaaton jälkeen suosituin kirkkopyhä. Ensimmäinen adventti aloittaa Kouvolan seurakuntien vilkkaan joulusesongin.

Virsikirjan lisävihko otetaan käyttöön

Ensimmäisenä adventtina otetaan käyttöön virsikirjan uusi lisävihko, joka täydentää nykyistä virsikirjaa sekä tyylillisesti että aihepiireiltään. Esiin on nostettu mm. luonnonsuojelu, talvi ja isänpäivä. Mukaan mahtuu tuttuja ja rakastettuja lauluja, kuten Amazing Grace ja kaikkien tuntema Suojelusenkeli, mutta myös uusia melodioita ja nykyihmistä puhuttelevia sanoituksia. Lisävihkosta löytyy myös muutama adventin ja joulun uusi virsi.

Kirkkomusiikkiviikko huipentuu Requiemiin

Kuusankosken Kirkkomusiikkiviikko huipentuu 27.11. Verdin Requiemiin kello 18 Kuusankosken kirkossa. Esittäjinä ovat Helsingin Filharmoninen Kuoro ja Kamarikuoro Navicorus sekä Polyteknikkojen orkesteri solisteinaan Marjukka Tepponen, Jeni Packalen, Mika Nisula ja Jyrki Korhonen. Johtajana on Eero Lehtimäki.

Kastesukat siunataan käyttöön

Kouvolan seurakunnassa on tänä vuonna kerätty kudottuja kastesukkia jaettavaksi seuraavan kirkkovuoden aikana kastettaville. Sukkia on kertynyt yli 560 paria, ja ne siunataan ensimmäisenä adventtina 27. marraskuuta messussa Kouvolan Keskuskirkossa. Sukkia voi toimittaa seurakuntaan myös ensi vuoden aikana. – Kastesukat ovat lämpöinen viesti seurakunnalta, kertoo kappalainen Kaija-Liisa Lindberg.

Adventtisunnuntain 27.11. kirkot ja tapahtumat Kouvolan seurakunnissa:

klo 10 Messu Kouvolan Keskuskirkossa. Kastesukat siunataan.
klo 10 Messu Anjalan ja Sippolan kirkoissa
klo 10 Hoosiannakirkko Elimäen kirkossa, kirkkokuoro. Seimen avaus ja torpparimarkkinat srk-keskuksessa.

klo 10 Messu ja kappalainen Mirva Lehtisen virkaan siunaaminen Kuusankosken kirkossa

klo 10 Messu ja kirkkokahvit Jaalan kirkossa. Mukana LC Jaala.

klo 10 Perhekirkko Valkealan kirkossa

klo 11–13 Joulumyyjäiset Sippolan srk-talolla. Puuro ja torttukahvit.

klo 12 Hoosiannakirkko Korian kirkossa. Maallikkovastuussa Martat. Torttukahvit ja joulupuuroa Yhteisvastuun hyväksi.

klo 13 Messu Tuohikotin kyläkirkossa

klo 13 Messu Inkeroisten kirkossa

klo 16 Toivon messu Myllykosken kirkossa

klo 16 Adventtikirkko Käpylän kirkossa. Mukana kerholaisia ja jumalanpalvelusryhmä.
Ennen kirkkoa piparinleivontaa klo 15.15 alkaen. Piparit herkutellaan kirkon jälkeen.

Fri Nov 25 11:36:27 EET 2016