Tulkaa Katsomaan -jouluvaellus järjestetään Valkealan museoalueella 12.12. ja 14.12.

Enkelten keto ja seimi löytyvät jouluvaelluksella Valkealan museoalueelta. Tapahtuma järjestetään yhdessä paikallisten yhdistysten kanssa.

tulkaakatsomaan2_M.png

Valkealan museoalue Vanhantien varrella on tänä vuonna näyttämönä sekä jouluvaellukselle että useammalle jouluiselle tapahtumalle.

Maanantaina 12.12. lähtee Valkealan Nuorisoseurantalolta (Kalevantie 8) soihtukulkue kohti museoaluetta. Kesäteatterin näyttämöllä avataan joulu kello 18. Joulunavauksen jälkeen on mahdollisuus lähteä oppaan johdolla matkalle kohti seimeä. Kyläyhdistys tarjoaa joulupuuroa vapaaehtoisella maksulla ja arpoo komean kinkun.

Tiistaina 13.12. kiertävät päiväkotilapset ja päiväkerholaiset joulun tapahtumissa.

Keskiviikkona 13.12. on kaikille avoin jouluvaellus vielä 17.30 - 18.30. Kello 19 lauletaan Kauneimpia joululauluja Kotiseutumuseossa.

Tapahtumaa on seurakunnan lisäksi toteuttamassa Valkealan Kyläyhdistys, Valkealan kirkonkylän nuorisoseura ja Valkealan museoyhdistys. Tapahtumailtoina on pientä jouluista myyntiä lähetystyön hyväksi.

2016-11-14 14:35:01.0