Urkukonsertti

to 6.7. klo 18.00 – to 6.7. klo 19.00

Kuusankosken kirkko

Huikea urkuvirtuoosi Belgorodin Filharmonian urkusolisti Timur Khaliullin konsertoi Kuusankosken kirkossa.

Huikea urkuvirtuoosi Belgorodin Filharmonian urkusolisti Timur Khaliullin Venäjältä konsertoi Kuusankosken kirkossa. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

Khaliullin on syntynyt Izhevskissä, Udmurtian tasavallassa Venäjällä vuonna 1987. Hän on opiskellut Pietarin valtion konservatoriossa pianon-, urkujen-, cembalon- ja tornikellopelin (carillon) soittoa. Timur on voittanut useita kansainvälisiä urku- ja pianokilpailuja ja on tunnettu erityisesti hyvin suvereenista jalkiotekniikasta. Vuodesta 2011 alkaen hän on toiminut Belgorodin filharmonia solistina. Timur konsertoi erittäin ahkerasti Venäjällä sekä Euroopassa ja on useiden urku- ja carillon-festivaalien vakiovieras. Kuusankoskella Khaliullin esittää Bachin, Lisztin, Boëllmannin urkumusiikkia sekä omia improvisaatioita.
  • Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä